طعم های متفاوت برای ذائقه های متفاوت
10 شهریور 1398
طعم های متفاوت برای ذائقه های متفاوت
سیتادیوم به دنبال ایده های ناب از بهترین هاست. فضایی خانوادگی برای همه سلایق از بهترین های صنعت غذا و نوشیدنی با برند معتبر رفتاری در فودهال سیتادیوم گرد هم آمده اند. برند رفتاری بعد از مدیریت بهره برداری فضای f&b مجموعه بام لند تهران، سیتادیوم ارومیه را برگزید تا برای اولین بار در غرب ایران مدیریت فضایی متفاوت از چیدمان خاص طعم های ناب را کنار هم و در زیر یک سقف عهده دار باشد.
امروزه فودکورتها به جزء جدایی ناپذیر مراکز تجاری مدرن تبدیل شدهاند و اساساً یکی از نقاط قوت و جذابیت مراکز تجاری و تفریحی به شمار میروند. می توان گفت یکی از دغدغههای اصلی سازندگان مجتمعهای تجاری، تخصیص فضاهای وسیع و گسترده به فودکورتها جهت جذب جمعیت بیشتر و ایجاد نشاط و سرزندگی است. از طرفی اصطلاح فودهال که در برخی کشورها مترادف فودکورت استفاده میشود، کمابیش سازندگان و سرمایهگذاران را دچار سردرگمی و ابهام معنایی نموده است.
فودهال نیز همانند فودکورت فضای مشاع گسترده دارد به طوری که در برخی از کشورهای آسیایی و اقیانوسیه این دو مفهوم معادل و به جای یکدیگر استفاده میشوند، اما ماهیت این دو مفهوم با یکدیگر تفاوت دارد و در اینجا به برخی از این تفاوتها اشاره میشود:
1.فودکورتها اساساً در مراکز خرید تعریف و پیشبینی میشوند، اما فودهالها در هر مکانی میتوانند توسعه یابند و این بدین معناست که یک فودکورت در جایی خارج از مراکز خرید تعریف نمیشود اما ماهیت فودهال به مرکز خرید وابسته نیست.
2.غرفههای موادغذایی یک فودهال تحت مدیریت و یا مالکیت یکپارچه میباشند، در حالیکه در فودکورت برندهای متفاوتی می تواند تحت مدیریت مجزایی فعالیت داشته باشند.
3.در فودهالها غذاهای محلیتر و با کیفیت بهتری ارائه میگردد، در حالی که در فودکورتها غالباً شعبههای فستفودهای زنجیره ای وجود دارد.
4.در فودکورتها صرفاً غذا به فروش میرسد، اما در فودهالها به خصوص در فودهالهای اولیه، خواربار و محصولات کشاورزی نیز در کنار غذاهای محلی به فروش میرسد.
انتخاب سیتادیوم برای فضای F &B، فودهال است که با توجه به توضیحات بالا با مدیریت برند رفتاری در فاز A به بهره برداری خواهد رسید.