مدیریت بهره برداری چیست؟
یکی از فاکتورهای موفقیت مراکز تجاری، درک درست از مفهوم بهره برداری به عنوان مهم ترین عامل چرخه حیات مراکز خرید و اجرای صحیح و کارآمد آن می باشد. در دنیای امروز علاوه بر رعایت استانداردهای طراحی، استفاده از متریال مرغوب و سایر موارد فنی، پیاده سازی الگوی صحیح مدیریت بهره برداری و راه اندازی، موجب موفقیت یک مرکز تجاری می شود. مدیریت یک مرکز خرید ابزاری است که به ارتقاء کیفیت خدمات، پاخور و ارزش سرمایه گذاری منجر می شود.
در تعاریف بین الملل مدیریت بهره برداری از طریق سرفصل های زیر حیات روزانه و بلندمدت یک مرکز خرید را هدایت می کند:
1. جایگاه یابی مرکز خرید که به معنی تعیین جایگاه هویتی مرکز خرید در بازار و در میان مخاطبین می باشد و تعیین کننده تمامی استراتژی رشد و توسعه می باشد.
2.چیدمان صنوف، انتخاب برندها، تعیین جایگاه مناسب فعالیت ها در مراکز خرید و تعریف نظامی مشترک از عرضه کنندگان و استفاده کنندگان
3. مدیریت بازاریابی و تبلیغات و فعالیت های ارتقاء دهنده حیات روزانه مرکز خرید
4. مدیریت تأمین مالی (مدیریت اموال و دارایی ها) با هدف حفظ حیات کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاران، مالکین و مستأجرین
5. مدیریت امکانات و تعمیر و نگهداری
فرآیند بهره برداری در مجموعه سیتادیوم با تعریف صحیح مفهوم پروژه، تبیین مخاطبین بالقوه، انجام مطالعات و تعیین دقیق استراتژی ها و اهداف آغاز شده و در تمام مراحل طراحی و ساخت به این اصول وفادار مانده است. در کنار تیم استراتژیست سیتادیوم، کمیته ای مجرب به کمک مطالعات بازارعمیق و گسترده بازار با شناخت فرهنگ منطقه ای، با استفاده از دانش تخصصی و تجربه در راستای راه اندازی و بهره برداری گام برمی دارند. مدیریت بهره برداری به زبان ساده، مانند برگزاری یک مجلس مهمانی بزرگ است که هدف میزبان جلب رضایت و فراهم کردن اوقات خوش برای مهمانان است. ما در تلاشیم تا تجربه ای فراموش نشدنی و دلپذیر را برای مراجعین و مستأجرین از یک سو و مستاجرین از سوی دیگر رقم بزنیم.